PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie letnie opony 17''



jjkdg
15-11-2010, 18:34
Witam , jakie opony polecacie na lato , mam obecnie Michelin Primacy 225/45/17 pozostalo jeszcze w nich 5,5 mm bieznika ale okropnie halasuja i zastanawiam sie nad wymiana na cos lepszego. Mysle o Continental Sport Contact 3, Bridgestone Potenza A50 , i Dunlop Sport Maxx TT - w tym samym rozmiarze tj 225/45/17. Ma ktos z Was doswiadczenie z powyzszymi oponami lub tez jakimis innymi dobrze sprawujacymi sie w Civicu VIII gen ?
Pozdruffka 4 All.

Paluch
17-11-2010, 01:29
Ja miałem w poprzednim aucie Dunlop Sport Maxx i nie narzekałem. Trakcja znakomita a głośność ?? Na pewno lepsza niż te oryginalne michelinki:)

Icarium
16-12-2010, 21:07
Pirelli P zero Rosso firmowe michellinki nie mogą sie z nimi równać. tylko uwaga szybciej się scierają niż michellinki i np fuldy czy bridgestony, za to przyczepność rewelacyjna.

Nowakr1
14-02-2011, 22:15
Mi w serwisie hondy polecili właśnie Michelin Primacy HP 225/45R17 gdyż są to opony asymetryczne i przy zawieszeniu wielowahaczowym spawują się najlepiej -ponoć ! wcześniej miałem opony kierunkowe Toyo Proxes T1R i kaszana wytrzymały z 30 tys. i wyząbkowały - strasznie hałasowały, auto mi ściągało- Teraz mam dylemat jakie oponki do UFO 2,2 diesel ?? może ktoś doradzi ?

Dodam że kuszą mnie Pirelli P7 Cinturato są w dobrej cenie i świetne recenzje - może ktoś coś więcej o nich wie ?

Bibia
19-02-2011, 19:42
Falken ze-912 jedyny rozsadny wybor , japonskie opony z gornej polki , montowane swojego czsu na pierwszy montarz do porsche , cenowo tez nie nie ma tragedji

jjkdg
23-02-2011, 21:58
Witam, juz zakupilem nowe opony tym razem udalo sie kupic na allegro Bridgestone Potenza RE050 II Run on Flat napotkalem co prawda na maly problemik z zalozeniem poniewaz okazalo sie ze nie kazdy zaklad wulkanizacyjny posiada sprzet do opon RUN ON FLAT. Ale udalo sie znalezc jeden gdzie to robia i teraz czekam tylko na wyzsze temperatury zeby sprawdzic jak sie spisuja.
Pozdruffka 4 All.

h16v
26-02-2011, 19:50
A co myślicie o Yokohama AVS Decibel?? Ponoć rewelacyjnie cicha. Mam dylemat miedzy tym modelem a RE050.

kamik47
28-09-2011, 11:04
Yokohama Advan V103 Sport tylko i wyłącznie ! OPONA Z NAJWYŻSZEJ PÓŁKI, osobiście z nich kożytam i żaden dunlop ani Conti nie daje takiego wyczucia samochodu.

Alix
08-10-2011, 19:42
Chyba większość markowych opon będzie lepsza niż seryjne Miszajsliny :) Do normalnej jazdy chyba bym wybrał Bridgestone Potenza Re050 albo asymetryki S001, chociaż Dunlopy Sporty i ContiSportContact 3 albo 5 też dają radę (te ostatnie są ponoć bardzo ciche i komfortowe przy nadal fajnym prowadzeniu). Do poważniejszej zabawy w jazdę albo wyżej wymienione Yokohamy albo Toyo R1R (w przeciwieństwie do T1R które rzeczywiście są pomyłką), ale to: 1. nie dziwimy się że po 30 tys. są do wyrzucenia (po dobrej zabawie i po 5 tys. ...) 2. naszym priorytetem nie jest cisza i komfort 3. nie dziwimy się że sprzęgło, a szczególnie dwumasówka w dieslu padnie szybciej. Coś za coś :)

mirek_58
28-07-2012, 17:47
Chcę kupić opony letnie i tu zaczyna się problem z doborem opon jakiej firmy no i asymetryczne czy kierunkowe,może ktoś mi doradzi co wybrać?
Honda Civic UFO 1.8.
1.Barum Bravuris 2 225/45R17 91W
2.Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 94Y
3.Bridgestone Potenza RE050A 225/45R17 91W
4.lToyo Proxes T1R 225/45R17 94Y
Lub mile widzane inne propozycje opon na których jeżdzicie i są bardzo dobre.

Pozdr.Mirek z Elbląga

pewienpan
28-07-2012, 18:54
Jakiś miesiąc temu zakupiłem opony firestona.
http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=163269&rodzaj=0

mirek58
31-07-2012, 17:51
A co sądzicie o tych oponach Falken ZIEX ZE912 225/45R17 94W

Alix
06-08-2012, 14:35
Firestone to obecnie budżetowa marka Bridgestone (oryginalnie była to amerykańska firma), produkująca głównie masówki pod kątem amerykańskiego rynku - a jak wiadomo tam wymagania co do opon są duuużo niższe niż europejskie, a na pierwszy montaż idzie kapeć jakiego u nas Dacia by się powstydziła. Miałem przez chwilę po poprzednim właścicielu takie na poprzedniej Hondzie i mimo że były prawie nowe w deszczu szło się zabić - więc nie polecam. Oczywiście, modele są pewnie nowsze i lepsze, ale to co o marce powyżej napisałem jest aktualne więc...

Co do Falkenów, to podobnie jak Toyo czy Yokohama - IMO robią świetne semislicki na tor i do weekendowej zabawki (w moim funcarze mam R1R i są boskie); ale codzienne / podstawowe modele opon typu T1R czy ZE912 to przeciętniaki i w dodatku krótko żyją. Oczywiście można jeździć na topowych Falkenach / Toyo / Yokohama na codzień i na suchym asfalcie kontrola jest niesamowita. Ale trochę głośno, bardzo szybko schodzą, mocno obciążają inne podzespoły auta a w gorszych warunkach (koleiny, piach, liście, trawa) bywają wręcz dramatyczne i można się bardzo niemile zaskoczyć...

mirek_58 z tych co wymieniłeś dla mnie tylko Bridgestone Potenza RE050A. No, od biedy te Vredesteiny uchodzą za dobre (nie wiem, nie jechałem) ale tylko jeżeli dałoby się je kupić znacznie taniej niż Bridgestone jako ekonomiczna alternatywa. Bravuris, a szczególnie T1R => zapomnij. Z uwagi na to że akurat dla mnie 8gen to rodzinny dupowóz a do zabawy mam starszą Hondę - moje następne opony to Continentale SportContacty 3 lub 5 i to 205/50/R17 (ten cienki moment obrotowy R18, ech). Z mojego skromnego doświadczenia osiągi (nie bez powodu aktualnie montowane seryjnie w autach Porsche - od Boxtera do Panamery) i kierowalność auta prawie jak w Bridgestone RE050A ale duuużo bardziej komfortowe.

Butler
17-03-2014, 13:25
Co prawda wątek dotyczy 17", ale nie będę powielać tematu.
Mam zamiar kupić wkrótce opony 18" na lato.
Na razie posegregowałem je tak, że te bardziej faworyzowane przeze mnie w tej chwili są wyżej. Oferty szukałem na Allegro (linki w tle), a ceny podałem łącznie z przesyłką.
Ma ktoś jakieś cenne sugestie?
- GOODYEAR Eagle F1 Asymetric 2 (http://allegro.pl/opony-goodyear-eagle-f1-asymmetric-2-225-40r18-92y-i4062390054.html#tabsAnchor) 1863zł
- VREDESTEIN VORTI (http://allegro.pl/vredestein-ultrac-vorti-225-40-18-225-40r18-92y-xl-i4058648255.html) 1900zł
- DUNLOP SPORT MAXX RT (http://allegro.pl/225-40r18-92y-dunlop-sport-maxx-rt-mfs-niemcy-2014-i4012159826.html) 2000zł
- MICHELIN PILOT SPORT 3 (http://allegro.pl/225-40r18-92w-xl-michelin-pilot-sport-3-warszawa-i3978922593.html#tabsAnchor) 2010zł
- CONTINENTAL SportContact 5 (http://allegro.pl/225-40-18-92w-continental-sportcontact-5-nowe-4szt-i4064727889.html#tabsAnchor) 2112zł

Glosima
17-03-2014, 13:35
Kupiłbym DUNLOP SPORT MAXX RT - moim zdaniem bardzo dobra opona.

Continentale SportContact zawsze miały dobrą "prasę" ale po ostatnich doniesieniach az strach je kupować....no ale moze to tylko psychologiczna blokada.

Butler
17-03-2014, 13:44
Co prawda są one najniżej w mojej czołówce... Ale co masz na myśli "strach z powodu ostatnich doniesień" bo nic nie wiem?

Glosima
17-03-2014, 14:20
To były tzw. opony wzorcowe (czyli najlepsze) wg. ADAC: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15411680,ADAC_trudno_bedzie_odbudowac_zau fanie__Nowy_zarzut_.html

Irbis
17-03-2014, 15:52
Poczytaj jeszcze o FULDA SPORT CONTROL mają bardzo dobre opinie , poza tym są relatywnie niedrogie. I wg AŚ - wzorcowe.

elmer32
17-03-2014, 19:23
Tych opon które proponujesz nie znam. Natomiast mogę Ci polecić opony które użytkuję .
Są to;
1. Nokian zline ( ja użytkuję prywatnie model wcześniejszy ale ten powinien również być udany - w samochodach służbowych również mamy opony letnie i zimowe z nokiana i jest dobrze).
2. Bridgestone Potenza użytkuję prywatnie w drugim aucie.
Jak dobrze poszukasz to nokiany znajdziesz poniżej 1700zł/komplet. Więc zostanie trochę kasy na przekładkę. Bridgestony trochę są droższe.

kefirek
18-03-2014, 07:38
Co do nokianów to o ile zimówki może ok, to w przypadku letnich nie mam dobrego zdania. W służbowej Octavii założone mam właśnie Nokiany bodajże H, znajomy ma model V i ogólnie średnio jesteśmy zadowoleni. Opony strasznie głośne co przy przelotach >140 jest mocno wkurzające. Szybkie pokonywanie łuków też bez szału, oczywiście duży wpływ ma na to rozmiar opony, bo jest to ledwie 15" ale na fabrycznych gumach było lepiej.

Tak wiem, zLine to ich najwyższy model, więc pewnie zachowanie będzie zupełnie inne.


Co do opon, ja po długiej analizie testów, opinii etc zdecydowałem się w zeszłym tygodniu na Dunlopy SportMaxx RT (225/45/17). Zakres wyboru był podobny jak u Ciebie z tym, że pod uwagę brałem jeszcze Uniroyale Rainsport 3. Jakkolwiek najlepsze opinie zbierały właśnie Dunlopy i Goodyeary, do tego przy moim rozmiarze etykieta była C/A i hałas poniżej <70dB, a ze Dunlop wg etykiety był najcichszą oponą wybór padł na niego. Jak się sprawdzi w użytkowaniu i ile wytrzyma km przebiegu okaże się pewnie na jesień.

Alix
18-03-2014, 17:44
I myślę, że bardzo mądrze się zdecydowałeś kefirek, bo to IMO razem z Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 najbardziej pasująca charakterem opona do naszych aut. Patrząc na to, że IXgen to raczej tylko duży facelift (przynajmniej hatchback), aktualne są wypowiedzi stąd http://www.civicforum.pl/showthread.php/34785-Jakie-opony-na-lato :D A moje zdanie w tej kwestii dokładnie tu: http://www.civicforum.pl/showthread.php/34785-Jakie-opony-na-lato?p=214628#post214628 :p

Na letnich Nokianach nie jeździłem więc nie mam zdania, ale jak kolega napisał wyżej to raczej firma specjalizująca się w zimówkach i oponach specjalnych, letnie nigdy asami nie były... Natomiast Fulda SportControl może i ma dobre opinie - ale to raczej opona budżetowa, średnie miejsce w rankingach to mniej więcej 9-10... także raczej ma się tak sobie do czołówki premium typu Goodyear, Dunlop czy Continental - choć jej zaletą na pewno jest fakt, że w tym rozmiarze można na niej niebanalne kilkaset złotych przyoszczędzić :p

Butler
18-03-2014, 18:41
Kupiłem Dunlopy. Zadecydował niski poziom głośności przy równie dobrych własnościach trakcyjnych.

Glosima
19-03-2014, 09:18
Bardzo dobry wybór :)
Też takie kupiłem na lato do Fiesty - w piątek zakładam.

paprociak
25-03-2014, 18:28
ja mam w swoim dieselku na 17 micheliny są na prawdę dobre , nie polecam takich opon jak :
EP tyres Accelera phi , marangoni Verso , pace PC 10 , Sunitrac focus 9000 według mnie do polecenia mogą być:
michelin promacy 3 98W , Pirelli Cinturato P 7 Ecoimpact 98W , Goodyear efficientGrip performance 94W Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 . Sa to opony 225/50 R 17 i naklejką czasami nie warto się sugerować , bo etykieta może i trochę pomaga ale nie sugeruje dokładnego zachowania opony na drodze mokrej / suchej i nie mówią też o tym jak odprowadzają wodę z pod opon . Więc etykiety opierają sie tylko na tym co zadeklaruje producent.

Alix
26-03-2014, 07:57
A teraz wytłumacz, co miałeś tym postem na myśli, bo dla mnie to mało sensowny wpis, pokazujący (nie pierwszy raz), że wyrażasz się jako "ekspert" o oponach nie mając zielonego pojęcia, wymieniasz tylko jak leci co ostatnio gdzieś przeczytałeś - niestety, bez zrozumienia... Chociażby ten słowotok:


Goodyear Eagle F1 Assymetric 2. Sa to opony 225/50 R 17 i naklejką czasami nie warto się sugerować

Kolejny raz, tym razem konkretnie, Cię podsumuję. Co ma model do rozmiaru ? To Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 są tylko 225/50/R17 ? Jakbyś nie widział, na nasze auta pasują 225/45/R17, a ten model opony w rozmiarze podanym przez Ciebie wcale NIE występuje. Naklejkę UE w letnich, w przeciwieństwie do zimowych właśnie WARTO brać pod uwagę, bo opory toczenia i przyczepność na mokrym mają pewne przełożenie na istotne właściwości opony (nawet jeśli nie mówią nic o aquaplanningu), a ich głośność to też dla wielu osób istotny parametr. Z kolei Micheliny, które polecasz (Primacy jak rozumiem), zdecydowana większość ich użytkowników (był to OEM na Civicach, więc większość ich niestety "skosztowała") uważa za jedne z najgorszych opon, jakie mieli - braki w komforcie, nędzna przyczepność, ząbkowanie itp. Polecasz tak samo Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 (segment UHP / Max Performance) jak Goodyear EfficientGrip Performance (segment Touring) jak i Ecoipact (segment ECO), a przecież to opony o zupełnie innym przeznaczeniu. Pierwsza, żeby poszaleć, druga do spokojnej jazdy, a trzecia... no do jakiegoś Priusa czy Bluemotion...

adisb
06-04-2014, 14:38
Ja się cały czas zastanawiam nad czterema propozycjami:

Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y - 330 zł/1szt
Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 225/45R17 91 W - 330 zł/1szt
Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y - 385 zł/1szt
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y - 380 zł/1szt

i nadal nie wiem co wybrać do swojego 2.2 cdti :(

Alix
06-04-2014, 15:24
W sumie wymieniłeś same fajne opony do dynamicznej jazdy, dwie pierwsze to średnia półka, dwie kolejne to premium. Ja osobiście mogę tradycyjnie już polecić numer 3, ale 4. zdecydowanie by była wśród faworytów :D Dwie pierwsze to raczej tańsza alternatywa niż konkurencja dla w/w.

Joe
06-04-2014, 17:20
Jak dla mnie Fuldy odpadają.

DieselzOr
06-04-2014, 20:18
Mam fuldy sportcontrol z tym, że 205/40/17 dla mnie bardzo dobra opona ze względu na cichość jaką nie ma nawet dunlop, bridgestone czy pirelli. A jak wiemy wygłuszenie w hondach to klapa ( nie wiem jak w accordach ) ale mam 3 civica w domu i każdy nie grzeszy wygłuszeniem. Brat smiga na bridgestonach 215/40/18 i juz sa znacznie glosniejsze od moich mimo, ze sa 2x droższe.

Alix
06-04-2014, 21:33
Hmm na pewno do wzięcia pod uwagę, ale to zależy od priorytetów... IMO jak ktoś kupuje opony do dynamicznej jazdy (segment UHP/MP), jak te wyżej wymienione przez adisb, to chyba zwykle czołowym kryterium wyboru niekoniecznie jest sama głośność opony ale raczej przyczepność, droga hamowania, frajda z jazdy i takie tam pierdoły ;) W każdym razie ja kupując Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, nie zwracałem za bardzo uwagi na głośność czy to oficjalnie podawaną (69dB to chyba nieźle?), czy to w opiniach. W moim 25-letnim Civicu pojęcie wygłuszenie jest dość ograniczone w stosunku do współczesnych aut, jednak tam też nigdy nie przeszło mi przez myśl, żeby popatrzeć czy np. Toyo R1R są głośne (właśnie sprawdzałem, niby aż 73dB)... tylko kupiłem je dlatego, że się znakomicie lepią :rolleyes: Zgadzam się, że ogólnie japończyki, w tym Civic do 8gen włącznie (9gen jest już na trochę innym poziomie) są nędznie wygłuszone. Ale cóż; po pierwsze seryjne Micheliny/Bridgestone do najcichszych nie należą - więc gorzej już raczej nie będzie, po drugie są głośniejsze rzeczy w tym aucie (silnik), po trzecie jak dla kogoś jest to kluczowe można to nadrobić (wygłuszyć samemu, co wyciszy nie tylko odgłos toczenia opon ale i wszystko inne), a po czwarte... no bolesna prawda - to tylko zwykły kompakt a nie Maybach i cicho "jak makiem zasiał" po prostu nie będzie :p

Joe
06-04-2014, 21:34
Ja mam wręcz odwrotne doświadczenia. Miałem 3 komplety różnych Fuld i są twarde, głośne i średnie - więcej ich nie kupię.

adisb
07-04-2014, 08:06
a Toyo Proxes T1 Sport 225/45R17 94Y ktoś zna?

Alix
07-04-2014, 08:15
Po doświadczeniach z poprzednikami, T1R, których raczej bym nie polecał, może niekoniecznie, ale najlepiej poczytaj sobie sam co ludzie piszą: http://www.oponeo.pl/model-opony/toyo-proxes-t1-sport?gclid=CO77mYjczb0CFTMetAoda1AA_w#reviewslist

Dla porównania Fuldy: http://www.oponeo.pl/model-opony/fulda-sportcontrol?gclid=CKv3mpfdzb0CFabLtAodATQA6A#revi ewslist

adisb
08-04-2014, 09:58
Ja się cały czas zastanawiam nad czterema propozycjami:

Fulda Sportcontrol 225/45R17 91Y - 330 zł/1szt
Hankook Ventus S1 Evo 2 K-117 225/45R17 91 W - 330 zł/1szt
Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y - 385 zł/1szt
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y - 380 zł/1szt

i nadal nie wiem co wybrać do swojego 2.2 cdti :(

a jak się mają do tego Michelin PILOT SPORT 3 225/45 R17 91Y ok 480 zł / 1 szt.

Aktualnie właśnie mam takie z 2008 dużo bieżnika do prawda nie zostało i zastanawiam się czy czasem nie kupić dwóch takich nowych tył jeszcze przejeździć a w przyszłym sezonie dokupić kolejne dwie.

Czy jednak kupienie całego kompletu będzie lepszym rozwiązaniem z w/w wymienionych.

Butler
08-04-2014, 10:51
Te Micheliny Michelin PILOT SPORT 3 taniej na Allegro kupisz - 1850zł z darmową dostawą.
Osobiście wydaje mi się że cena nie jest adekwatna do jakości, chociaż muszę przyznać że te akurat zbierają pochlebne opinie.
Jednak praktycznie w tej samej cenie kupiłem wysokiej klasy Dunlopy, ale 18".
Jakoś mam uraz do Michelina za badziewne opony które były w Civicu na pierwszy montaż.
Czy Ty aby na pewno masz ten model opon od 2008? ;) Sprawdź dobrze...
To kiedy kupisz opony od Ciebie zależy, to Twój budżet.

Alix
08-04-2014, 10:57
Co do zmiany opon to dla mnie rozdzielanie tego ma mały sens. Po pierwsze niezbyt zdrowo robić takie różnice przyczepności między osiami - na jednej opony całkiem nowe a na drugiej 6-letnie praktycznie zużyte to ogromna różnica; po drugie zazwyczaj za 4 sztuki transport jest gratis :D

Micheliny Pilot Sport 3 to niby niezłe oponki, ale raczej w niczym nie lepsze niż Goodyear czy Dunlop, w dodatku mają dużo większe opory toczenia, a wyjdą 400pln więcej - IMO bez sensu. W dodatku ja osobiście fanem tej firmy nie jestem - może kiedyś była to firma która robiła wzorcowe opony i może robią super modele do hiperaut, ale na ich normalnych modelach się zawiodłem - zarówno na letnich Primacy HP (powtórzę: beznadziejne!) jak i na zimowych Pilot Alpin 2.

Powtórzę się, ja bym wybierał z tych dwóch, która akurat wyjdzie taniej/będzie dostępna:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y - 385 zł/1szt
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y - 380 zł/1szt

Butler
08-04-2014, 11:02
Alix, a Ty wiesz jaką miałem frajdę z jazdy jak na przodzie miałem Klebery Hydraxer które były dość przyczepne a na tyle kończące swój żywot Micheliny z pierwszego montażu? Bezcenne :D

Alix
08-04-2014, 11:07
Hehe no zapewne, każde rondo bokiem możliwe prawie jak RWD ;) ;) ;)

Ale wiesz, nie każdemu w to graj taka latająca d**a, w dodatku na serii to nie kontroluje się tego tak łatwo jak na Eibachach i można się czegoś niechcący "przytulić" :p

Butler
08-04-2014, 11:20
Oj... czasem blisko miałem do barierek :D

fokusek
08-04-2014, 14:40
Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y - 385 zł/1szt
Dunlop Sp Sport Maxx Rt 225/45R17 91Y - 380 zł/1szt

Można wiedzieć, gdzie są takie ceny? Przymierzam się do zakupu zimówek i właśnie szukam czegoś w dobrej cenie :D

Alix
08-04-2014, 14:44
www.ceneo.pl lub inna wyszukiwarka cen wskaże Ci drogę :D

fokusek
08-04-2014, 14:49
Szukałem, ale tak tanio nie znalazłem :kwasny:

Goodyeary mam, ale Dunlopów ni chu chu ;P

Butler
08-04-2014, 14:53
No tak, ale szukasz letnich czy zimowych bo nie rozumiem?

fokusek
08-04-2014, 14:58
Szukam zimowych, ale tam, gdzie są tańsze letnie, może również znajdę zimówki w dobrej cenie. Aktualnie szukam Nokiany WR A3 215/50/17 i najtaniej udało mi się znaleźć za 440 pln, tylko że nie wiadomo kiedy wyprodukowane.

seboizm
11-04-2014, 22:23
Witam serdecznie,

Wczoraj zmieniłem żonie opony z zimowych na letnie - auto niedawno kupione (oczywiście jako używane) i pierwszy raz używam tych opon. Są to całe koła na alufelgach Michelin wcześniej były to koła na felgach stalowych Firestone. I dziś jechałem samochodem żony i szok opony są bardzo głośne strasznie głośne słychać taki dźwięk toczenia jakby to były opony zimowe. Nic mi nie pozostaje jak chyba kupić nowe opony :-( bo chyba nie da się z tym nic zrobić hmmm. Jeśli nikt nie ma na to rady to ewentualnie sugestia jakie opony polecacie????

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Butler
11-04-2014, 23:16
Witaj... Tu masz wątek o oponach.
www.civicforum.pl/showthread.php/21504-Jakie-letnie-opony-225-45-17

Alix
11-04-2014, 23:32
Dzięki Butler, wątki połączone.

seboizm, oczywiście polecam poczytać ten wątek jak zauważył przedmowca, ale zanim Ci doradzimy, napisz czego oczekujesz od opon i jakie masz priorytety (cichość, prowadzenia, komfort, cena itp.).

seboizm
12-04-2014, 12:25
Witam dzięki za info. Oczekuję komfortu w sensie cichej opony w miarę rozsądnej cenie. Zastanawiam się czy na ten sezon letni nie zrobić coś z tymi oponami które mam teraz i są głośne jakieś bieżnikowanie czy coś w tym rodzaju?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Alix
12-04-2014, 13:11
Bieżnikowanie to raczej średni pomysł i IMO sensowne jest przy drogich oponach do ciężarówek gdzie rzeczywiście lepiej mieć jakikolwiek bieżnik niż żaden, bo nowe bywają baaaardzo drogie. Zacznijmy od tego, że skoro masz jak myślę Michelin Primacy to są to jedne z najmniej komfortowych i najgłośniejszych opon, a jako kilkuletnie używane - problem się podwaja. Tym bardziej, że ten model "lubi" wyząbkować, co daje dodatkowe efekty m. in. dźwiękowe :( Po prostu prawdopodobnie mają już "dość" i być może czas na nowe, nawet jak wydaje się, że bieżnik jeszcze jest... Po Michelinie większość opon będzie skokiem w komforcie, sporo też w głośności. Jak masz w priorytecie komfort i ciszę, powinieneś szukać w segmencie Touring, np. za dość komfortowe uchodzą miękkie Goodyear EfficientGrip (w 17'' zwą się zwykle Performance, ale to z grubsza ta sama opona), z tańszych za przyjemne w obyciu uchodzą np. Kumho Ecsta (np. KU19). Nie napisałeś rozmiaru, ale jeżeli masz jak w temacie 17'' to dodatkowo na pewno cichsze i bardziej komfortowe będą zamienniki w rozmiarze 205/50R17 w miejsce seryjnych 225/45R17. Przy 17'' pomaga też zakup opon o indeksie prędkości niższym niż seryjny Y (do 300km/h), ale jeżeli masz seryjne felgi lub inne o szerokości 7,0 to nie należy schodzić za bardzo (np. o jeden stopień - W, czyli do 270km/h) w przypadku 225/45R17, podczas gdy przy 205/50R17 nie będzie problemu i można brać z jeszcze niższym indeksem, np. H (do 210km/h). Tyle ogólnie, ja jako optymalną oponę 17'' do komfortowej i oszczędnej jazdy na seryjnych felgach wybrałbym dziś Goodyear EfficientGrip Performance 205/50R17 93V (akurat tego modelu nie brałbym H, bo jest głośniejsza i ma większe opory toczenia niż przy V). Jak jednak masz 16'', indeksu ani rozmiaru opony nie polecałbym zmieniać, tylko wybrać coś kulturalniejszego niż te Micheliny...

adisb
24-04-2014, 11:28
u mnie w końcu zawitały 4 nowe sztuki Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 225/45R17 91Y MFS (z rantem ochronnym na felgę) po 2 tygodniach użytkowania mogę powiedzieć, że opona jest bardzo miękka świetnie amortyzuje wszelakie niegodności na drogach, zakręty połyka jak po szynach mimo to mam wrażenie, że jednak jest trochę za miękka co może się przełożyć na szybkie zużycie bieżnika.

Alix
24-04-2014, 14:14
Dobre opony zwykle mają miękki bieżnik - dzięki temu dobrze się lepią i są bardziej komfortowe... Coś za coś. Co do zużycia, to się zobaczy :p Ja na razie niecałe 10 tys na nich zrobiłem, jakiegoś wyraźnego śladu zużycia nie widać, więc nie powinno być tragedii. Z resztą, moje zimówki Conti też wydają się miękkie w dotyku a jeszcze 6-ty sezon pojadą :D Co do miękkości, to mimo że zwykle jeżdżę sam, lubię z nimi przód mieć podpompowany odrobinkę wyżej, tak jak Honda zaleca dla auta załadowanego - robią się jeszcze bardziej precyzyjne na zakrętach i przewidywalne, nie szkodzi im to z tego co widzę w żaden sposób - bez śladów nierównomiernego zużycia.

mareckiabc
19-05-2014, 20:35
Czy wymiana seryjnych opon 225/45/17 na 205/50/17 spowoduje że auto nie będzie tak zamulone czy dopiero efekt da zmiana na 16?

Alix
19-05-2014, 20:47
Większy efekt jest naturalnie przy zmianie na 16'', gdyż wtedy dochodzi istotnie mniejsza waga felgi. Przy zmianie na 205/50/17 trudno nawet powiedzieć, czy będzie jednoznacznie odczuwalny. Co do braku momentu w benzynie jak się domyślam to pozostaje tylko pokochać i kręcić wysoko, bo przekładka nawet na 15'' bolidu z tego auta nie zrobi, za to jak dla mnie frajda z jazdy umyka wraz z profilem. Chociaż komfort oczywiście przeciwnie - jak kto lubi.

Glosima
19-05-2014, 21:25
Tak jak Alix pisze, wymiana opon i felg cudow nie zrobi. Roznice w osiagach beda niewyczuwalne.
Za to komfort jazdy po zmianie z 17 na 16 cali czuje kazdy :) szegolnie jak sie badziewne, fabryczne Micheliny przy okazji wyrzuci.

mareckiabc
19-05-2014, 21:28
Wcześniej w innym aucie na lato miałem 225/40 R18 a zimą 205/55 R16 i różnica była duża stąd moje pytanie.

Alix
19-05-2014, 22:06
No przy takich skrajnościach o dwa rozmiary to nic dziwnego, że różnica była... Teraz wyobraź sobie ćwierć tej różnicy i przemyśl, czy warto...

Butler
20-05-2014, 08:09
Te kwestie były już w sumie omawiane, ale warto powtórzyć.
Przejście z 225/45/17 na 205/50/17 będzie generalnie nieodczuwalne jeśli chodzi o zrywność.
Jeśli chcecie trochę dodać wigoru Hondzie, to:
1. Lekkie felgi. Fabryczna 17" waży około 12kg. Ja mam np. taką która waży poniżej 6kg, ale generalnie jak będzie 7-8kg to już będzie to odczuwalne w prowadzeniu.
Na czterech felgach to już po 4-5kg na kole, a trzeba też pamiętać że to tzw. masa nieresorowana która ma dużo większy wpływ na całość niż szukanie zbędnych kilogramów w nadwoziu.
2. Opony i niższych oporach toczenia. Micheliny która dawała Honda do Civiców to jakaś porażka. Ciężkie, oporne, głośne... Zmiana na inny model opony niektórych zaskakuje jak bardzo jest to odczuwalne.
3. Inne wielkości opon. To już nie dla każdego... Ale można np. dać oponę 225/40/17. Profil będzie niższy, ale średnica koła się zmniejszy i auto będzie zrywniejsze. Straci się jednak trochę na prędkości max

mareckiabc
20-05-2014, 09:03
Podobają mi się te ori 17 więc szkoda że to głównie wina ich wagi. Ogólnie mało znalazłem modeli ori felg z VIII gen.

rderbis
28-06-2014, 17:02
A co sądzicie o BARUM BRAVURIS 3HM?? Szukam opon w rozmiarze 225/45/17 do 2.2 i-cdti. Ewentualnie co innego polecacie z przedziału 1000 - 1300 zł??