PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana silnika honda civic 1.6 LS na inny



baca997
19-12-2010, 23:43
witam.dzis zajezdzilem silnik w swojej Hondzie Civic Coupe 1.6 (EJ6) 105KM/77KW. chce go zmienic na jakis mocniejszy. chce tylko wiedziec czy nie bedzie problemu z instalacją jak wstawie 1.6 VTI lub 1.8VTI. prosze o szybka odpowiedz gdyz sprawa jest pilna:)

przemo_wb
19-12-2010, 23:56
Podejrzewam, że masz D serię pod maską, a chcesz B serię (b16 albo b18) Do zmiany cały swap łącznie z wiązką, komputerem, półosiami, łapami silnika, itd. Poczytaj na forum, było o tym pisane nie raz:)

Tomo1
19-12-2010, 23:57
Kolego chcesz wejść w B serię i chcesz wymienić sam silnik ??? Musisz zrobić całego swapa, do wymiany nie tylko silnik z całym osprzętem ale skrzynia z półosiami, nowe heble, komputer, wymiana wiązki kabinowej lub przeróbka starej. Koszt takiej zabawy z robocizną to około 10 tys. zł.

baca997
20-12-2010, 00:02
kupilem ten samochod 3 tygodnie temu i nawet nie wiem czy mam D serie. wiem tylko ze to jest wersja amerykanska. dzis mi rozlecial sie korbowód i zrobil niemala dziure w silniku. widzialem na allegro silniki z calym osprzetem. jak zakupie taki silnik to ile potrwa wymiana??

Tomo1
20-12-2010, 00:16
Na 100% masz D serię, B seria zaczyna się od 159KM.

Jak kupisz taki sam silnik jak masz to rano wstawiasz na warsztat a wieczorem wyjeżdżasz z nowym silnikiem.

Na silniku i tabliczce znamionowej masz wybite jaki masz silnik np. D16Y7

baca997
20-12-2010, 03:26
Sprawa wygląda w ten sposób... honda jest teraz w danii. tu koszty zmiany silnika sa za wysokie. wiec na swieta bede chcial zwiezc samochod do polski. wartosc tego samochodu w danii wynosi okolo 25000 zl. z reszta jest to honda ktora mam w awatarze. prezentuje sie ladnie i wlasciwosci jezdne tez sa dobre. posiada gwintowane zawieszenie, pelne ospojlerowanie (tylny i przedni zderzak oraz progi). hondy z silnikami VTI sa tu duzo droższe, sierednio o okolo 5000 do 12000 zl. ja usiebie posiadam silnik D16Y7. ale chcialbym zmienic na 1.6 VTI lub 1.8 VTI. mysle o sprowadzeniu anglika z silnikiem VTI i zrobieniu calej przerzutki lacznie z instalacja. chcialbym sie dowiedziec jaki byl by koszt i czas robocizny samej przezutki i mniej wiecej jaki jest koszt takiego samochodu w angli. a moja honda i tak bedzie musiala i tak zostac do 12 lutego 2011 w polsce wiec czasu troszke jest na to:)

lopi83
20-12-2010, 08:22
daj na pw to Ci powiem co i jak, ja z kumplem swapa zrobiłem w ej6 z d16y7 na b18c4, jak sam będziesz robił to 5000za swapa, 400za łapę, rozrząd, oleje...

Tomo1
20-12-2010, 08:46
baca997, wiem jakie są koszty w Dani (znajmomy Ładę do Polski teraz przyprowadza na blacharkę i lakier bo w Dani to potężne koszty), więc w Twoim przypadku zrobienie swapa na B18 w Polsce będzie jak najbardziej opłacalne, nawet jak wszystkie graty kupisz na miejscu w Polsce, a kupisz bez problemu.

Duff
20-12-2010, 11:14
Przy wrzucaniu B16 chyba nie trzeba przespawać łap... z tego co słyszałem. Poza tym można kupić nowe łapy w ASO :).

lopi83
20-12-2010, 11:29
jak masz swapa b16 z budy VIgen to masz wszystko co potrzebne ale z V gena tylna lapa nie pasuje do VI, przy B18 dochodzi jeszcze mocowanie od rozrzadu ktore trzeba wziasc od b16 lub z aso
http://img502.imageshack.us/img502/2023/swap1.gifhttp://img146.imageshack.us/img146/2324/swap2.gif
reszta gratow jest w jednej albo drugiej budzie, mnie swap zajal jakeis 3 dni zabawy z kumplem ale cieszy bo odpalilo od pierwszej proby :D

baca997
07-01-2011, 13:49
ze względu ze zależało mi na czasie kupiłem ten sam silnik a właściwie podobny (D16B2). wstawilem i uruchomilem go bez problemu. niestety inny problem wystąpil. nie moge pozbyc sie błedu z komputera i cały czas sie swieci check (pomaranczowa lampka z symbolem silnika).znalazlem 2 pinowy styk pod kierownica ale z tego co poczytalem to on jest od ABS. czy wiecie moze gdzie jest 3 pinowe wejscie zeby zrobic diagnostyke calego komputera?? i mysle tez nad zwiekszeniem mu mocy i kupnem turbiny. tylko kwestia jest taka czy ten silniczek wytrzyma czy musial bym zmieniac na kute tloki, wał itd. prosze o porady:) pozdrawiam

lopi83
07-01-2011, 14:12
zlacze od diagnostyki masz nad ecu za schowkiem, ma 2 piny a to pod kierownica jest od poduszek
co do turbo to do 0,6bara bedzie smigac (jakies 220koni powinno wyrobic)

baca997
12-01-2011, 02:50
a jaki jest mniej wiecej kosz takiej turbinki bo na allegro znalazlem tylko jedna za ponad 6000 zl... moze wiecie gdzie moge calego kita taniej kupic??

lopi83
14-01-2011, 11:08
gt28rs nowa kupisz za 4000zł, do tego rury, ic, bov, kolektor, strojenie...
Trochę mniej roboty z kompresorem ale z klima ciężko pogodzić