PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne odgłosy i "stukanie"



stanek6
24-03-2009, 18:59
Witam
Pół roku temu wymieniłem końcówki drążków kierowczniczych, 1,5 roku temu wachacze - wszystkie. Wymieniony prawy wachacz przedni górny, tylnie tuleje wachaczy i tuleje wachaczy poprzecznych tylnich.
Zrobiona zbieżność kół i można powiedzieć że Honda - Civic 1,6 98 rok 185 tys przebiegu MB47 - jeździ jak trzeba.

Jednak ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie a raczej odgłosy.

1. Przy skręceniu na maxa w lewą stronę - jeśli się nie mylę - słychać w lewym kole stukanie - ale jak skręcę na maxa kierownicę - czasami trzeba mocno wykręcić na parkingu. W drugą stronę nie miałem okazji tak więc nie wiem czy też by było stukanie - CO TO MOŻE STUKAĆ???
2. Czasami jak jadę po nie równej drodze, a szczególnie gdy przejeżdżam przez wybój, ogranicznik szybkości na drodze osiedlowej - NIE ZAWSZE ale - słuchać "metaliczny" huk - jakby ktoś rurą metalową walną od spodu w zawieszenie - taki odgłos jakby 2 rury się o siebie stuknęły - CO TO MOŻE BYĆ???

Z góry dziękuję za wszelkie rady i wskazówki.

jump23
24-03-2009, 19:51
sprawdz sobie stabilzator z przodu moze gumki juz sa wyrobione i stuka wtedy o wachacz to jesli chodzi o 2 pkt a pierwszy punky moze to koncowka drazka lub sworzen a stuka tylko podczas skretu czy jak dodajesz gazu?jeszcze odnosnie 2 pkt sprawdz sobie mocowanie tłumika

notoniewiem
24-03-2009, 20:29
a może przegub domaga się wymiany?!
pozdrawiam

gonzo1976
25-03-2009, 11:02
Punkt 1. Moim zdaniem to przegub. Miałem to samo. Przy mocnym skręcie w lewo słychać było takie jakby strzelanie. Pojechałem do serwisu i okazało się, że to przegub. Wymienili i teraz jest OK. Podjedź do jakiegoś warsztatu i niech to wymienią.

stanek6
26-03-2009, 14:27
Dzięki za porady

Jeszcze jedno pytanie - czy przeguby trzeba na dwa koła wymieniać czy wystarczy jeden?

Mam 1998 rocznik 190 tys km i codziennie jeżdżę około 100 km.

cwiru_go
26-03-2009, 14:48
ja wymieniałem w jednym

mazi880709
26-03-2009, 14:50
a ja tez na 1 ale zaleca sie na 2 :) mi juz zaczyna stukac od nowa wiec tym razem wymienie obydwa no i czeka mnei lekki remont zawieszenia ;p panowie co to moze byc przy hamowaniu słuchac taki stuk w prawym kole ale tylko przy hamowaniu !!??

notoniewiem
26-03-2009, 20:58
Witam.
zaleca się na 2 ?/?. Pierwsze słyszę , ale ok, każdy mechanik ma swoją wizje, a przy hamowaniu może stukać któraś z tulejek . pozdrawiam

kamil32123
28-03-2009, 02:23
Na 100% przegub bo mam to samo i skoro jeden sie zepsul to prawdopodobie za rok albo wczesniej drugi sie zepsuje wiec chyba nie warto 2 razy zawracac se glowe no nie?

suchyso36
31-03-2009, 13:45
nie musisz wymieniac drugiego !sprawdz tylko czy guma na przegubie nie ma pęknięć jezeli jest w zlym stanie to wymien na nową i nie zapomnij usunąc starego smaru zastąpić go nowym!

Narwal85
31-03-2009, 16:08
Ja mam tez cos takiego. Tyle ze u mnie stuka lacznik drazka stabilizujacego.

plakku88
31-03-2009, 16:15
Łącznik stabilizatora możesz sprawdzić najprościej jadąc po dziurach odczujesz stukanie dochodzące z przodu , lub postukaj w koła, albo jedź do serwisu :D

tusiu81
01-04-2009, 22:44
Jak już kilka osób wspomniało przyczyną jest 100% zepsuty przegub.

Jazda na takim rozklekotanym przegubie nie spowoduje, że w konsekwencji uszkodzi ci się coś jeszcze. Po prostu gdy w końcu przegub "urwie" się do końca mechanizm różnicowy będzie ciągnął tam gdzie ma łatwiej czyli tam gdzie się urwie a co za tym idzie na koła nie będzie przeniesiony napęd. Dlatego na trasy takim autem raczej się nie wybieraj, a jeśli przegub urwie Ci się w mieście to najwyżej zadzwonisz po kolegę z linką holowniczą i tyle...

Wymieniać jeden czy dwa?
Jeśli gumy (osłony przegubu) są całe, a stuka to raczej warto wymienić dwa. Jeśli jedna guma jest dobra a druga uszkodzona, to być może wystarczy wymienić jeden (nie jest to reguła).

Jestem świeżo po wymianie przegubów więc sypnę ceną.
Przegub 310zł x 2 + wymiana 60zł x 2 = 740zł

Można kupić zamienniki po ok 150zł, ale sens takich zakupów jest oczywiście bardzo wątpliwy.