Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Wymiana termostatu EK3 D15Z6, na co zwrócić szczególną uwagę.

  1. #1
    Dołączył
    12-04-2010
    Posty
    13
    Dziękuję
    5
    Dziękowano 0 razy w 0 postach

    Domyślnie Wymiana termostatu EK3 D15Z6, na co zwrócić szczególną uwagę.

    Witam, mam zamiar wymienić termostat, wiec zwracam się z prośba o poradę, na co zwrócić szczególną uwagę żeby nie narobić sobie biedy.

  2. #2
    Dołączył
    02-05-2009
    Posty
    2,146
    Dziękuję
    4
    Dziękowano 237 razy w 228 postach

    Domyślnie

    Zwróć szczególną uwagę żeby prawidłowo zamontować nowy, termostat ma budowę mimośrodową i ważne jest jego ustawienie w obudowie, jest na nim taki ruchomy kołek (dzyndzel), musi on być na górze po włożeniu termostatu w obudowę. Po wymianie termostatu i zalaniu płynem pamiętaj o odpowietrzeniu układu.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

  3. #3
    Dołączył
    12-04-2010
    Posty
    13
    Dziękuję
    5
    Dziękowano 0 razy w 0 postach

    Domyślnie

    Witaj, odnośnie płynu, mieszkam w Anglii i nie mam jak sprawdzić na ile stopni jest odporny, a ze mrozy coraz większe chciał bym go wymienić ile litrów potrzebuje, jak prawidłowo odpowietrzyć i czy lać koncentrat czy specjalny płyn?

    jeśli nie wymieniał bym płynu, to ile w przybliżeniu trzeba dolewać po wymianie termostatu?
    Ostatnio edytowane przez P104RHK ; 22-12-2010 o 18:59

  4. #4
    Dołączył
    02-05-2009
    Posty
    2,146
    Dziękuję
    4
    Dziękowano 237 razy w 228 postach

    Domyślnie

    Płyn najlepiej kupić już gotowy, z reguły odporny do -35 stopni C. (będzie napisane na opakowaniu), Bańka 5L. w zupełności wystarczy.

    Jeśli nie ma odpowietrznika przy silniku na króćcu od górnego węża który idzie do chłodnicy to układ odpowietrzy się samoczynnie (wlewasz płyn do chłodnicy i zbiorniczka, włączasz ogrzewanie na full, odpalasz silnik i niech pochodzi na wolnych obrotach do zagrzania silnika, później sprawdzasz stan płynu, jak będzie brakowało to dolewasz), jeśli jest odpowietrznik na króćcu to nim odpowietrzasz.

    Jeśli nie wiesz co masz w układzie to nie zastanawiaj się tylko wymieniaj.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

  5. Użytkownik który podziękował Tomo1 za ten post:

    P104RHK (23-12-2010)

  6. #5
    Dołączył
    12-04-2010
    Posty
    13
    Dziękuję
    5
    Dziękowano 0 razy w 0 postach

    Domyślnie

    Termostat wymieniłem, z wymianą płynu poczekam bo teraz nie mam jak wejść pod auto. Silnik pracuje ciszej a ciepłe powietrze mam już po ok 2 minutach, przed wymianą po 30min, gdy włączałem ogrzewanie temperatura silnika spadała. Stary termostat wyglądał na krótszy ok 4mm od nowego
    Ostatnio edytowane przez P104RHK ; 23-12-2010 o 15:46

  7. #6
    Dołączył
    29-01-2009
    Posty
    2,672
    Dziękuję
    33
    Dziękowano 239 razy w 166 postach

    Domyślnie

    Zaręczam Cię, by wymienić płyn chłodniczy nie trzeba wchodzić pod samochód I radzę wymienić bo jak przywali duży mróz to albo pójdzie Ci chłodnica w najlepszych wypadku, albo rozsadzi blok silnika.

  8. #7
    Dołączył
    12-04-2010
    Posty
    13
    Dziękuję
    5
    Dziękowano 0 razy w 0 postach

    Domyślnie

    Czy możesz mi powiedzieć w których miejscach są kraniki żeby spuścić cały płyn, może jakieś foto.

  9. #8
    Dołączył
    29-01-2009
    Posty
    2,672
    Dziękuję
    33
    Dziękowano 239 razy w 166 postach

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •