Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Czy bębny hamulcowe po jezdzie powinny byc zimne czy gorace??

  1. #1
    Dołączył
    26-12-2009
    Posty
    285
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 3 razy w 3 postach

    Domyślnie Czy bębny hamulcowe po jezdzie powinny byc zimne czy gorace??

    witam mam hc 1.4i 98r 3d. ostatnio zauwazyłem ze samochod raza mi sie dobrze zbiera a raz wolniej tak jak by go cos trzymalo. przejechalem dzisiaj 20 km wyszedłem z samochodu dotknałem bebnow hamulcowych i były gorace, za 1 min. dotknałem znow i byly juz przktycznie zimne . czy to normalne zjawisko??dodam ze podczas pyszczania hamulca noznego i recznego słychac pisk(tylko podczas puszczania)
    Ostatnio edytowane przez piotrek-k11 ; 02-06-2011 o 20:11

  2. #2
    Dołączył
    23-01-2009
    Posty
    673
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 26 razy w 26 postach

    Domyślnie

    nie, coś ci tam trzyma

    Sebastian moje GG 10836239 masz problem to pisz lub dzwon 604-593-463
    Remonty główne silników, specjalizacja Honda civic, inne hondy również, zostawiasz auto do naprawy a odbierasz gotowe do jazdy, czesci jakich tylko zechcesz firm, ja zakładam tylko najwyższą półkę ale na życzenie mogą byc inne

  3. #3
    Dołączył
    26-12-2008
    Posty
    155
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 1 raz w 1 poście

    Domyślnie

    weź na luz i spróbuj przetoczyć auto albo stań na lekkim pochyleniu i zobacz czy auto się toczy. Co do temperatury to spróbuj dotknąć tarczy hamulcowej po jeździe i się nie sparzyć. Jak dwa elementy o siebie trą to musi sie wytwarzać ciepło proste

  4. #4
    Dołączył
    08-01-2011
    Posty
    1,611
    Dziękuję
    56
    Dziękowano 271 razy w 131 postach

    Domyślnie

    w0ciniu czytaj dokłądniej posty kolega mówi o bębnach a nie tarczach. Co do samego pytania to od twoja odpowiedz o przetaczaniu nie jest zła ale jak dla mnie sprawa jest dość prosta. Jeśli bębny ci się grzeją to występuje tarcie (pytanie czy po obu stronach czy po jednej) i najprawdopodobniej dopraszają się wymiany sprężyny ściągającej (nie wiem jaką ta część ma nazwę w języku polskim) ale polega to na tym że kiedy zwalniasz pedał hamulca to żeby wkładki bębnowe wróciły na miejsce musza zostać ściągnięte przez dwie spreżyny. Niewykluczone że jedna z tych sprężyn ci szczeliła i trzeba ją wymienić. Przy okazji może się okazać że od tego tarcia spiłowały ci sie wkładki hamulcowe ale to zobaczysz jak otworzysz hamulec, nie ma co się wtedy szczypać i trzeba je wymienić na nowe (po obu stronach żeby równo się ścierały i równo hamowały).

    Poniżej masz rysunej poglądowy. Ja obstawiam część 9,10 lub 24, z naciskiem na 9. Ma motor hondy z tylnim bębnem (wiadomo skala mniejsza) i właśnie długa sprężyna raz mi padła. koszt niewielki i po sprawie.

    Ostatnio edytowane przez Lord_Nikkon ; 09-06-2011 o 07:42


    Szukasz części prosto z Japonii? Nie ma problemu.
    Wysyłka bezpośrednio z Kraju Kwitnącej Wiśni, bezpośrednio do Twojego domu przy pełnym rozliczeniu złotówkowym.
    Chcesz wiedzieć więcej? Tutaj znajdziesz informacje.

    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •