Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Korek wlewu paliwa

  1. #1
    Dołączył
    22-10-2010
    Posty
    117
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 13 razy w 9 postach

    Domyślnie Korek wlewu paliwa

    Panowie mam pytanie , czy przy odkręceniu korka wlewu paliwa słyszycie charakterystyczne zasysanie powietrza ? czy jest to normalny objaw czy po prostu ja mam coś nie tak . U mnie przy każdorazowym odkręcaniu korka słychać syczenie . Pytałem wielu osób i niestety zdania są podzielone . Proszę o info

  2. #2
    Dołączył
    29-01-2009
    Posty
    1,040
    Dziękuję
    9
    Dziękowano 79 razy w 68 postach

    Domyślnie

    U mnie słyszę takie zasysanie najczęsciej wtedy gdy wyjeżdże prawie cały bak. Wtedy to słychać porządne i długe zassanie. W innych przypadkach też jesłuchać, ale bardzo delikatnie i krótko.
    Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

  3. #3
    Dołączył
    18-06-2011
    Posty
    107
    Dziękuję
    35
    Dziękowano 1 raz w 1 poście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zajceff Zobacz posta
    Panowie mam pytanie , czy przy odkręceniu korka wlewu paliwa słyszycie charakterystyczne zasysanie powietrza ? czy jest to normalny objaw czy po prostu ja mam coś nie tak . U mnie przy każdorazowym odkręcaniu korka słychać syczenie . Pytałem wielu osób i niestety zdania są podzielone . Proszę o info
    Mam tak samo jak TY !!! charakterystyczny sssyyyyyyffsffffff podczas odkręcenia korka paliwowego wg. mnie norma

    jak chcesz to mogę zapytać bo będę w aso na wymianie płynów więc mogę zapytać !!!

  4. #4
    Dołączył
    23-09-2009
    Posty
    5,354
    Dziękuję
    1,496
    Dziękowano 1,158 razy w 741 postach

    Domyślnie

    bezwzględnie tak ma być, świadczy o tym że:
    zbiornik paliwa jest: szczelny, najczęściej efekt powstaje gdy objętość przestrzeni pustej jest większa - tu sie kłaniają podstawy fizyki, ściśliwość gazów jest większa niż ściśliwość cieczy, dlatego dla niektórych jest to niedozrozumienia jak pompa paliwa może zaciągnąć ciecz kiedy panuje takie podciśnienie ? ... ano trzeba sie wrócić do podstawówki i nie spać na fizyce.
    Korek spełnia rolę zaworu bezpieczeństwa, on upuszcza nadmiar ciśnienia wtedy gdy przekroczy wartość dopuszczalną, bak nie jest zatkany szczelnie jak butla gazowa, korek wlewu (podobnie jak korek zbiorniczka płynu chłodzącego) jest zaworem bezpieczeństwa.
    "Sssssyk", jest prawidłowym objawem działania układu paliwowego działa jak bufor w ciepłe dni wypycha w chłodne dni zasysa.
    Jeśli nie masz tego "efektu" a w zimowym okresie będziesz jeździł często na pusto to na bank po jakimś czasie masz H2O w baku !! powietrze wilgotne skropli się w przestrzeniach baku a kondensacja pary - (fizyka) zrobi swoje i potem człowiek ogłupiały ...twierdzi że paliwo jest chrzczone ... nooo niestety gówno prawda ! sam doprowadził sobie delikwent do zawodnienia baku, dlatego jak ktoś nie ma "ssssyku" to bezwzględnie powinien w zimę jeździć z bakiem wypełnionym jak najczęściej do Full, by nie wciągać wilgoci z powietrza .

    W nowoczesnych samochodach jest nawet tak że jeśli nie zakręcisz korka z charakterystycznym przeskoczeniem sprzęgła korka - "tyrkotaniem" to na tablicy wyskoczy "Check Engin" a kod odczytany wprost wskaże że masz kłopot z szczelnością układu paliwowego, tak jest np w Mazdzie 6, sam doświadczyłem.
    Tak że myślę że to już jest jasne ....ma i powinno sssssyczeć !
    Kierownik Działu Diesla

  5. #5
    Dołączył
    05-12-2010
    Posty
    2,971
    Dziękuję
    1,575
    Dziękowano 902 razy w 679 postach

    Domyślnie

    Cześć.
    Zużywanie paliwa wytwarza w baku podciśnienie. W niektórych samochodach stosowany jest prosty patent z dodatkowym kanalikiem i zaworem wyrównującym ciśnienie. Przy zatankowaniu ciśnienie w baku jest równe atmosferycznemu. Zamykamy wlew. Pompa zasysa paliwo i ciśnienie w baku się zmniejsza. Zewnętrzne jest stałe a więc wyższe. Gdyby nie kompensować tej różnicy, bak w pewnym momencie został by zgnieciony ( co zresztą się zdarza przy usterce tegoż zaworu). Ma on jednak pewną bezwładność i przy sprawnym układzie ciśnienie z baku jest zawsze nieznacznie niższe od atmosferycznego. Nieco inaczej jest przy pełnym baku i wysokiej temperarurze otoczenia. Wtedy ciśnienie w baku jest wyższe i jak to Rambo7 opisał korek działa jak zawór redukujący to nadciśnienie. Wszechobecna ekologia sprawia, że spotyka się dodatkowe zbiorniki par paliwa z filtrem węglowym i wtedy redukcja ciśnienia następuje nie na zewnątrz a poprzez skierowanie tych przefiltrowanych oparów do dolotu. Ma to ten walor, że powietrze atmosferyczne nie jest zanieczyszczane. Jednak zdecydowanie częściej jest to podciśnienie.
    Tak czy inaczej - ma syczeć Rózne natężenie tego dźwięku wynika z tego, jak duża różnica ciśnień występuje w chwili otwarcia baku.
    Pzdr.

  6. #6
    Dołączył
    22-10-2010
    Posty
    117
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 13 razy w 9 postach

    Domyślnie

    Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź , widocznie przespałem fizykę w podstawówce . Ale tak na poważnie to znajomi mnie wkręcali że mam coś popsute i dlatego spytałem . Więc się cieszę , że tak ma być

    Pozdrawiam

  7. #7
    Dołączył
    23-09-2009
    Posty
    5,354
    Dziękuję
    1,496
    Dziękowano 1,158 razy w 741 postach

    Domyślnie

    nooo to musisz teraz ich wkręcić ...spytaj czy już pozmieniali powietrze w oponach na ....letnie?

    Ps. Powiedz im, że na Forum przeczytałeś o nowinkach zmniejszających spalanie. Zamiast powietrza czy azotu niech poproszą o zastosowanie helu. Jako znacznie lżejszy odciąża kontakt z podłożem, redukuje opory toczenia i w ten sposób nawet litr na setkę zaoszczędzą
    syriuszteam
    Ostatnio edytowane przez syriuszteam ; 25-04-2012 o 12:57 Powód: rozwinięcie pomysłu Autora
    Kierownik Działu Diesla

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •