Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Wymiana pierscieni

  1. #1
    Dołączył
    07-03-2009
    Posty
    723
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 48 razy w 47 postach

    Domyślnie Wymiana pierscieni

    Panowie teraz juz wiem ze niestety czeka mnie wymiana pierscieni tłokowych.

    Kopci na niebiesko przy obrotach pow 5tys.

    1.Czy musze wymieniac komplet na 4 tłokach? Pewnie tak zeby rowno to potem dotrzec.

    2.Kolejne pytanie dotyczy tego, jaki wymiar powinien miec pierscien nominalny? Bo niewiem czy takie posiadam.

    3. Czy sam poradze sobie z wymianą pierscieni?

    4. Czy po wymianie tego musze wymieniac uszczelniacze zaworowe?
    5. Na koniec czy musze ustawiac na nowo luz zaworowy.

    To chyba tyle.

    Dziękuje i pozdrawiam

  2. #2
    Dołączył
    09-01-2009
    Posty
    485
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 19 razy w 15 postach

    Domyślnie

    1. Może i ie musisz ale po co bawić sie w to samo 4x?
    2. W dobrym sklepie z częściami dobiorą tobie wszystko
    3. Hmm sądze że poradzisz sobie, tylko nie zapomin zmienić uszczelki pod głowica :P
    4. Możesz ale nie musiasz, jak nie masz oleju na denkach zaworów możesz je zostawić
    5 nie

    6. A nie chesz kupić innego silnika?

  3. #3
    Dołączył
    07-03-2009
    Posty
    723
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 48 razy w 47 postach

    Domyślnie

    Jarosz sluchaj narazie chce zrobic ten. Jesli nie pomoze to bd zbieral na nowy silnik, ale to juz nie 1,5 tylko cos z v-tec albo ten z serii z ponad 110KM co ma.

  4. #4
    Dołączył
    31-08-2008
    Posty
    448
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 24 razy w 23 postach

    Domyślnie

    Jak już ściągasz głowicę to trzeba wymienić nie tylko wszystkie uszczelki/uszczelniacze głowicy (tylko OEM!) ale i popychacze i dotrzeć ręcznie zawory.

    Jeżeli gładź cylindrów nie jest zniszczona i nie będzie trzeba robić szlifu to kupujesz pierścienie nominalne (ale do szlifu to musiałbyś mieć strasznie zarżnięty motor

  5. #5
    Dołączył
    07-03-2009
    Posty
    723
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 48 razy w 47 postach

    Domyślnie

    A co powiecie o silniku B18C4?

    OEM? co to?

    Niewiem co sie dzieje ale dzis odciecie na 2 biegu mial przy 6700rpm gdzie zawwsze juz przy 6 nie dawal rady. Pozatym nawet oleju czuc nie bylo i w lusterku tez nie bylo widac ze pali. Zalałem go mineralem

  6. #6
    Dołączył
    31-08-2008
    Posty
    448
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 24 razy w 23 postach

    Domyślnie

    OEM to części oryginalne stosowane na pierwszy montaż w fabryce.

    B18C4 jest super tylko koszt takiego swap'a jest spory, zobacz na allegro a gdzie jeszcze robocizna i różne drobiazgi.

    Ile Ci popijał oleju na 1000km że przeszedłeś na mineralny ?

  7. #7
    Dołączył
    07-03-2009
    Posty
    723
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 48 razy w 47 postach

    Domyślnie

    okolo 1,5 litra na 1000

  8. #8
    Dołączył
    31-08-2008
    Posty
    448
    Dziękuję
    0
    Dziękowano 24 razy w 23 postach

    Domyślnie

    Po przejściu na mineralny 15W50 np. Shell'a pewnie zejdziesz poniżej 1 L ale chyba Cię tym nie pocieszyłem ...
    Czyli czeka Cię tzw. "mały remont" - 1200-1500 zł.

    Nie napisałeś jaki masz silnik bo jak swap'ować to przynajmniej na VTEC D16Z6 125KM z kolektorem ssącym i wydechowym D16Z6 - koszt takiego kompletu to min. 2000 zł + robocizna.

    Do tego potrzebujesz jeszcze komputer (ECU) + wiązkę silnikową + przynajmniej wtyczki do komputera (albo całą wiązkę wewnętrzną).

  9. #9
    Dołączył
    07-03-2009
    Posty
    723
    Dziękuję
    3
    Dziękowano 48 razy w 47 postach

    Domyślnie

    PeJoT moj silnik to d15b2

    1200zl? Koszt pierscieni ze wszystkimi uszczelkami nie przekroczy 400zl.
    Do tego ewentualnie uszczelniacze zaworowe , powiedzmy ze w 500zl sie zamkne

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •